КОМУНІСТИ ПОПЕРЕДЖАЛИ: Децентралізація кульгає…на відсутність системності конституційного, законодавчого і нормативного забезпечення


У вікна вже голосно тарабанять місцеві вибори, які мають підвести жирну риску під докорінною, досить кон'юктурною, територіальною реформою, а влада ніяк не «родить» законодавчі і нормативні акти, за якими має відбутися процедура передачі влади, майна, коштів, як і коли будуть вивільнені посадові та службові особи ліквідовуваних рад тощо. Адже на сьогодні відсутні правові механізми, які врегульовують питання правонаступництва майна, майнових прав, зобов’язань тощо місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування, як юридичних осіб публічного права та суб’єктів владних повноважень, у разі утворення та ліквідації районів. Адже влада - це не «частная лавочка» і може діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Правове регулювання процесу реорганізації органів виконавчої влади і місцевого самоврядування по всій країні вимагає чіткої регламентації багатьох процесів, пов’язаних із забезпеченням правонаступництва у діяльності органів, передачі та перерозподілу майна територіальних громад, безперервного фінансування комунальних закладів тощо. А їх сьогодні не існує.

Балакали-балакали…та законодавче врегулювання цих гострих проблем не заладилося. Намагаються вирішити частину з них шляхом прийняття «венігретного» законопроекту №3651 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів», але до цього часу це не виходить. Кажуть «зламався зелений принтер». Крім того, до законопроекту виникає багато запитань, а найголовніше з них - неузгодженість з діючою Конституцією. А час добігає кінця….

Вже, не сподіваючись на владу, на місцях роблять, «кто во что горазд» та чехвостять владу «згори – до низу, в хвіст і в гриву».
Широко розпіарена «найвдаліша» реформа децентралізації весь час кульгає…на відсутність системності конституційного, законодавчого і нормативного забезпечення. Наслідки можуть бути неприємно непередбачуваними.

Вади такого реформування пов’язані з тим, що «запрягали коня позаду воза». Тому реформа і не стріляє, бо незаряджена.

Ще десять років тому я особисто і мої товариші по фракції Компартії України наполягали на тому, що проводячи таку важливу і масштабну реформу спочатку потрібно внести зміни до Конституції, прописати процеси в законах, підготувати підзаконні акти, провести експеримент в 1-2 областях, а потім вже приступати до ДОБРОВІЛЬНОГО об'єднання рад і районів.

Із самого початку, відкидаючи наші застереження, влада не змогла наладити системний роботу по конституційному, законодавчому, нормативному забезпеченні такого реформування. Часто прийняті закони суперечили один одному. Декларований процес добровільності став примусовим, а на фінішній прямі реформатори «вперлися рогами» у беззаконня.

Всі уряди останніх років не змогли забезпечити навіть прийняття базового Закону «Про засади адміністративно-територіального устрою України». Який з них не подадуть, то він виявиться неконституційним. І начхали б на Конституцію, так відсутня або політична воля, або «принтер голосування» зламається…

ЩО ДАЛІ?

Сергій Гордієнко,

народний депутат України 6-7 скликань, фракція КПУ


Ви можете обговорити цей матеріал на наших сторінках у соціальних мережах